Perasaan Itu

Aku takut dengan perasaan itu,

Perasaan itu mengubah aku sehingga aku sendiri tak dapat mengenali diri sendiri,

Perasaan itu membuatkan aku jadi penat, 

Perasaan itu melemahkan jiwa dan raga aku, 

Sungguh aku perlukan bantuan pernafasan,

Sungguh aku ingin membuang perasaan ini jauh jauh

Sungguh aku sudah tidak sanggup menyakiti diri sendiri

Dan sungguh perasaan itu adalah ujian terbesar buat diri aku yg lemah 

Dan aku harus bersangka baik padaNya

Aku perlu mencari hikmah di sebalik perasaan itu
Till then, insyaAllah …  

 

Leave a Reply

